Jakie akcesoria i nowinki technologiczne warto wyposażyć swój hotel?

Jakie akcesoria i nowinki technologiczne warto wyposażyć swój hotel?

Rozwój technologiczny w obecnych czasach stoi na bardzo wysokim poziomie. Dotyka każdej dziedziny życia. Nowoczesne technologie nie dotyczą tylko przemysłu czy elektroniki użytkowej, ale również wiele innych sektorów gospodarki.

Technologia kiedyś i dziś

Rozwój ten wynika nie tylko z samej przydatności takich rozwiązań, ale bardzo często również przez wymagania klientów. Jako dobry przykład posłużyć może branża hotelarska, w której goście hotelowi oczekują coraz nowocześniejszych urządzeń czy rozwiązań.

Kiedyś już same karty hotelowehttps://www.automatykahotelowa.pl/produkt/korytarzowy-czytnik-kart/ – stanowiły swojego rodzaju nowinkę i udogodnienie. Z jej pomocą, gość hotelowy zarządzał całym pokojem – otwierał i zamykał go, a obecnie dodatkowo pozwala na dopływ energii elektrycznej, po włożeniu jej w odpowiednie miejsce.

Jest to jednak przykład dzisiaj właściwie już prymitywny. Czy karty hotelowe mogą być nowoczesne? Dzisiaj już nie. Dobrym przykładem wejścia technologii do hotelarstwa jest możliwość automatycznego zameldowania się i wymeldowania, bez potrzeby kontaktu z obsługą hotelu. Kontakt ten nie jest nawet potrzebny, aby otrzymać fakturę za usługę.

Komunikacja z gościem hotelowym to podstawa

Ciekawym sposobem wykorzystania technologii w hotelarstwie są nowoczesne tablety, na których podane są najważniejsze informacje o hotelu, aktualne gazety czy też plan samego ośrodka. Narzędzie takie jest świetnym prospektem, z którego można skorzystać jako narzędzie sprzedażowe. Zamówienie śniadania do łózka, zgłoszenie problemu obsłudze czy wystawienie oceny hotelowi. Z punktu widzenia marketingowego i sprzedażowego – strzał w 10-tkę.

Automatyzacja – zwiększenie komfortu wypoczynku

Rozwiązaniem wartym głębszego spojrzenia jest zastosowanie systemu pełnej automatyzacji hotelu, co pozwoli na oszczędności, choćby przy zatrudnianiu pracowników. System automatycznego hotelu jest spięty z systemem CMR, który pozwoli zarządzać pokojami, zadaniami, a także satysfakcją klientów.

Jednym z najpopularniejszych rozwiązań jest stosowanie pilotów, którymi gość hotelowy może sterować niemal wszystkim, nie tylko telewizorem. Przyciemnienie szyb (niektóre hotele posiadają specjalną folię, którą zależnie od potrzeb można rozjaśniać lub ściemniać), zasłonięcie żaluzji, włączenie muzyki czy prysznica. Wszystko znajduje się w niewielkim urządzeniu, dzięki któremu możliwe jest nawet nieruszanie się z jednego miejsca przez kilka godzin.

Hotel to nie tylko łóżko

Coraz więcej hoteli inwestuje też w rozwój aplikacji hotelowych. Służą one nie tylko do rezerwacji noclegu czy kontaktu z obsługą hotelu, ale też pomagają zaplanować wyjazd, wskazując atrakcje warte zobaczenia i odwiedzenia, oceny innych gości czy turystów, a także sugerując, gdzie można wybrać się na kawę lub kolację.

Technologia rozwija się wszędzie. Dotyczy nie tylko rozwiązań przemysłowych i elektroniki użytkowej, ale też innych dziedzin gospodarki. W hotelarstwie za nowinkę technologiczną początkowo uchodziły karty hotelowe. Dzisiaj jednak całym pokojem można zarządzać przez odpowiedni pilot, hotel może komunikować się z gośćmi za pomocą aplikacji, a odpowiednio przygotowana oferta pokazana na tablecie pozwoli zwiększyć sprzedaż dodatkową.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *